dimarts, 28 de maig del 2013

Acta Reunió "Cuinem Juntes i Mengem en Familia" 22.5.2013








LLOC: Centre Cívic Can Ninetes (Sta. Eugènia, 146)
DATA: Dimecres 22 de Maig de 2013
HORA: 19h


Assistents: David M., Sílvia P., Jordi (PAH), Josep Ma. (Can Gibert), Manoli, Agustí, Rosa, Núria T., Xavier V., Flora R.



1- Local per a desenvolupar el projecte

En David informa que al barri (carrer Bastiments) hi ha un local 120 m2, que havia estat un restaurant, al qual s’estan fent obres de remodelació, que seria ideal per a desenvolupar el nostre projecte. Resoldria el tema de tenir un local comú a tots els petits projectes, una cuina comú, un magatzem espaiós,... En demanen un lloguer de 1200 euros/mes.



Es debat sobre possibles fonts de finançament per a poder afrontar la despesa del lloguer, com a mínim durant el primer any, per a poder iniciar el projecte i donar-li el suficient oxigen per a poder créixer (tot i que la idea és acabar tenint autonomia econòmica, per a la qual cosa es poden fer diverses activitats que proporcionin ingressos: ball, sopar,...). En David recorda que en una reunió anterior es va comentar que podríem demanar-ho a entitats com Concep-t o Acció. La Sílvia informa que sembla que Dipsalut té uns diners a disposició de projectes com aquest, tot i que caldria aclarir bé els criteris d’adjudicació i qui hi pot optar.



La Núria T. explica que dels pressupostos municipals hi ha una partida assignada als diferents barris, perquè cadascun d’ells destini al projecte que consideri més necessari desenvolupar. Per a Santa Eugènia hi ha 34.000 euros i per a Can Gibert 28.000 euros. La suma d’aquestes quantitats donaria per a pagar el lloguer del local abans esmentat i per a sous d’algunes persones que hi treballessin. Caldria que les associacions de veïns dels dos barris decidissin apostar per aquest projecte, de manera conjunta.



En David opina que cal que ens constituïm legalment per a poder fer gestions, obtenir subvencions, etc. El tràmit més senzill és el de constituir-nos com a associació. Paral·lelament es pot anar pensant en formar una cooperativa, com ja havíem parlat en d’altres ocasions, la qual cosa suposa un procés més llarg. En abordar aquest punt, sorgeixen noves idees que es podrien incloure dins el projecte global: una cooperativa de consum, un supermercat social (una mena de CDA obert a tothom, on cada persona o família aportaria en funció del seu poder adquisitiu, des de 0 euros fins al valor de mercat dels productes), els horts comunitaris (que podrien abastir el restaurant social de verdures i hortalisses),...



S’acorda que en David redactarà les línies generals del nostre projecte global, ens l’enviarà per mail per a poder fer-hi aportacions, i finalment el passarà a en Manel Mesquita, que és l’encarregat de recollir els diferents projectes presentats per entitats i associacions de la Mancomunitat de Santa Eugènia-Can Gibert, de cares a decidir quin d’ells es presenta a l’Ajuntament i opta al finançament abans esmentat. En aquest punt, la Núria T., insisteix en la importància d’explicar bé el nostre projecte als presidents de les associacions de veïns dels dos barris, per tal que apostin per ell de manera conjunta. S’acorda que en Xavier parlarà amb en Ramon Macaya (president de AAVV Santa Eugènia), que ja coneix força de primera mà la iniciativa, per tal que l’hi expliqui a l’Antoni Rojas (president de AAVV Can Gibert).



La Manoli, per la seva banda, també ha fet gestions per a aconseguir un local. Ha anat al Patronat de la Santa Creu a preguntar, i li han dit que tenen locals al barri però que cap d’ells disposa de cuina.



En Xavier ha parlat amb el regidor Eduard Berloso, demanant ajuda de l’Ajuntament per a pagar el lloguer d’un local. De moment no ha obtingut resposta. En Xavier també ha fet la pregunta a Triodos Banc, que acaba d’obrir una oficina a Girona. La resposta ha estat que ells no donen subvencions, però sí crèdits, i sembla que si l’Ajuntament recolzés el projecte, seria més fàcil obtenir-ne un.





2- Noms per al projecte

Es fa una pluja d’idees. Surten els següents noms:

                Àpats ètics                                         Projectem junts

                Àpats solidaris                                  Cuina solidària

                Àpats amb cor                                  Cuina ètica

                Cor-labora                                         Omplim panxes

                Cors en xarxa                                   Forquilla solidària

                Xarxàpats                                           Cullera solidària

                                                                              Fer bullir l’olla

                                                                              Escudella solidària



S’aprova el nom d’ Escudella Solidària per a designar el projecte global, que inclou els del Cuinem Juntes i Mengem en Família, el dels Restaurants del Cor, etc.





3- Reunió amb la Mancomunitat (dilluns 20.05.13)

D’una banda es va parlar del tema diners que ja s’ha explicat al punt anterior.



De l’altra, es va tractar el tema de la utilització de la cuina del Centre Cívic per a desenvolupar el projecte, en horaris de cogestió de la Mancomunitat (20 a 22 h.).  No hi hauria problema de dimecres a dissabte, però els dilluns està ocupada pel Banc del Temps i els dimarts pel grup La Bombeta. La Mancomunitat negociarà amb el Centre Cívic que aquests dos dies ens puguin cedir la cuina en una altra franja horària.





4- Avenços en el Cuinem Juntes

S’han concretat les tasques, el material i els aliments que cadascuna aportarà. S’ha començat a crear menús i ja es posarà data per a començar a cuinar. S’ha fet una carta de presentació del projecte per a poder anar a demanar donacions d’aliments als comerços del barri, la qual també es va lliurar a la reunió de la Mancomunitat i s’adjunta a aquesta acta.











PROPERA REUNIÓ: DIMECRES 5 DE JUNY 2013, 19 h.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada